26 Ocak 2008 Cumartesi

uzun uzun baktım otobüs camından görebileceklerime...başka açıdan bakılsa asla aynı şeyler görülemeyecekti belki kimbilir.yanyana koyamadığım iki farklı resim gibiydi;tepemde sırıtan güneşle, burnumu kızartan soğuk,en önce buna şaştım.ve herzamanki kadar şehrin kalabalığına bir de...yakışmıyordu bu şehre, insandan olma yığınlar,ben yalnızlık koymuşken adını!herkes gitse,boşalsa sokaklar.ya da ben....

gözlerimi kapadım...
"seher yeli nazlı yare bildir beni
düşmüşüm elden ayaktan kaldır beni"
ta içimde duydum,mırıldandım iniltiye benzer bi tonda...
gözlermi açtım...

bir kuş sürüsü dolanıyordu aylak aylak...aralarındaki uyum; seyri doyumsuz bi haldi.
bi adam bağıra çağıra telefonda konusuyordu otobüste...sinir uçlarım elektriklendi o ara...
....
sokakta iki travesti sarılıp öpüştüler,bi an yüzümün ifadesi tatsızlaştı gibi oldu.garip bi rahatsızlık;birilerinin bizi(!) gördüğünde suratlarında beliren ifadeye eş bi ifade.bana ait olan bi yermiş buralar ve başkalarının içinde canları nasıl isterse öylece dolanabilme hakları yokmuşcasına garipsemişim gibi yani...diğerlerinin içinde beliren hırsla eşdeğerdi o da...
görüntü çoktan hafızamdan silinmişti,ben iki durum arasındaki ilginç farkedişlere garketmişken zihnimi.
....
hiç sevmediğim biriyle karşılasmam gerekiyordu,yürüdüm bi süre...ve farkettim ki asıl sevmediğim mecbur kaldığım için yaptıklarımdı.
aynı binanın önünden üç defa geçip,sorduğum park görevlisi zaten orda olduğumu söylemese daha da artabilirdi gerçi ama,dördüncüde farkettim;çok da karışık değilmiş adres : ))

....

otobüsten inerken tam,inmeyi bekleyen adamın ayağı kaydı merdivenden,sendeledi; ben yere bastığımda neyse ki...ben panikle arkamı döndüğümde,onun da en az benim kadar olacak olandan korkmuş olduğunu gördüm.kusura bakmayın dedi,hafifce başımı eğdim...önemli değil diyemezdim!sonra tramvayda yaşlı bi kadın tam düşecekken omzumdan tuttu,ikimiz beraber sarsıldık...bişey demedi,söylendi kendine...çok utanmıştı bi de...yürürken düşündüm ,tesadüf müdür diye sordum,bulamadım...bişeyleri kılpayı kaçırıyor olmak o kadar da kötü bişey değil demek ki dedim,güldüm...

....
uzun zamandır beklediklerim sonunda bugün tamamına erdi...olsun olsun diye kıvranmalarım boşaymış...bi zaman sonra olmasa da olur gibi garip bi durum çıkıyor ortaya.

....
tepemde sırıtan güneşle, kızaran burnum kadar alakasız bi gün...alındı,diğerlerinin yanına konuldu...kaydı tutulmasa da olurdu!

Hiç yorum yok: